joi, 13 martie 2008

la rontait inainte


citeam zilele trecute in zf, cam cat fornetti bagam in noi intr-un an si la un calcul sumar, media iese undeva putin sub jumatate de kilogram pe an. am mai cotrobait un pic si bazat pe o estimare din 2006, pe la 400 de grame pe an s-ar situa si cantitatea de chipsuri si snacksuri. mai adaugam si aproape 1 kg si jumatate de ciocolata pe gura de conational si avem peisajul counsumului la romani. dar sa nu uitam cele 70 de lame de guma de mestecat pentru scaderea ph-ului, totusi

dar acum 15 ani cu ce ne delectam?

erau doua categorii de clontaneli: cele facute acasa si cele cumparate. acasa, de vroiai ceva sarat, de baza erau saratelele. aici ca sa obtii efectul ala de foite-foite pai trebuia sa intinzi si sa impaturesti de zeci de ori cu osanza intre si sa mai si bagi aluatul la frigider intre timp. ti se lua pofta pana le terminai. apoi la categoria bomboane dulci, nu pot omite fondantele. imi placea mie in mod special inelul ala folosit la glazurare pentru ca era la fel de util la baloanele de sapun.

de ieseam din casa, alegerea era clara, merdeneaua ca stramos al fornettiului. cand vine vorba de guma, nu turbo imi starneste reactii, desi aveam colectii de sute de surprize, ci "cin cin" pentru ca s-a lipit atat de tare de buza de sus incat prima zi de scoala am petrecut-o impreuna, eu si guma de pe buza de sus.

tu ce clontaneai inainte de fornetti si chipsuri?

Niciun comentariu: